w Bez kategorii

Efektywne zarządzanie czasem to podstawa w pracy prawnika. Każdy z nas oprócz pracy ma rodzinę, znajomych i własne potrzeby, ale piętrzące się dokumenty do przejrzenia, orzecznictwo, glosy, artykuły, nie wspominając o szybkim przeskanowaniu porannej prasy spędzają sen z powiek. Jest jednak sposób na poprawę tej sytuacji – nauka.

Nauka vs więcej czasu.

Zastanawiacie się pewnie jak dodanie do tego wszystkiego kolejnego elementu w postaci nauki może dać więcej czasu. Może, i to naprawdę dużo! Nieżyjąca już mama – polonistka z zawodu, prowadziła kursy szybkiego czytania, tworzenia map myśli i innych technik służących zoptymalizowaniu procesu przyswajania i przechowywania informacji. Poświęcając nieco czasu na naukę tych technik zyskać można naprawdę sporo. Przyspieszając umiejętność szybkiego czytania będziemy w stanie opanować więcej materiału i informacji w krótszym czasie. Ponadto wiedząc jak zapamiętywać, przechowywać i wydobywać dane z naszej pamięci możemy to przełożyć na „wydłużenie” doby.

Samodzielna nauka czy kurs?

Powyższe umiejętności można rozwijać zarówno samodzielnie jak i zapisując się na kurs. Wybór jest tak naprawdę uzależniony od Waszych preferencji i samozaparcia. Jeśli chodzi o wstęp do tematyki szybkiego czytania, tworzenia map myśli i technik zapamiętywania to polecam książki Tony Buzan’a, który jest autorytetem w dziedzinie metod twórczego wykorzystania umysłu. W spadku po mamie zostało mi sporo jego książek i śmiało mogę je polecić jako źródło wiedzy i ćwiczeń dla osób chcących „zakrzywić” czas i zdobyć nawet kilka godzin na wydłużenie doby.

Ostatnie wpisy

Start typing and press Enter to search